ترجمه مقاله آماده 

Alignment Between Business and IS  strategies- a study of prospectors, analyzers- and defenders

تراز بندی بین کسب و کار و استرا تژی های IS: مطالعه ای از آینده نگان، تجزیه تحلیل گران و مدافعان

مجله و سال انتشار

Information Systems Research, Vol. 12, No. 1 (March 2001),

کلمات کلیدی

Alignment; Information Systems Strategy; Strategy Profiles; Defenders, Analyzers, Prospectors;Profile Deviation Approach; 

Strategic Information Systems Management)

 

قیمت مقطوع : 10 هزار تومان

 ترجمه فارسی این مقاله 26 صفحه است که تمامی لغات و اصطلاحات فوت نوت شده اند.

لطفا از نشر این ترجمه در فضای مجازی و اینترنت جدا خودداری کنید. انتشار آن حرام است. از اینکه به مترجم احترام می‌گذارید ممنونم


لینک دانلودمقاله 




Alignment between business strategy and IS strategy is widely believed to improve busi ness performance. This paper examines the impact of alignment on perceived business performance using Miles and Snow's popular classification of Defender, Analyzer, and Pros pector business strategies. A priori theoretical profiles for these business strategies are devel oped using Venkatraman's (1989a) measure of business strategy. Theoretical profiles for IS strategies are developed in terms of four types of systems—operational support systems, mar ket information systems, strategic decision-support systems, and interorganizational systems. Empirical data from two multirespondent surveys of 164 and 62 companies, respectively, are analyzed. Results indicate that alignment affects perceived business performance but only in some organizations. Alignment seems to influence overall business success in Prospectors and Analyzers but not in Defenders. Implications for future research and practice are discussed. (Alignment; Information Systems Strategy; Strategy Profiles; Defenders, Analyzers, Prospectors;Profile Deviation Approach; Strategic Information Systems Management)



ترازبندی میان استراتژی کسب و کار و استراتژی IS به طوروسعی به منظور بهبود عملکرد کسب وکار مورد قبول و باور قرارگرفته است. این مقاله تاثیرچیدمان برروی عملکرد کسب و کار درک شده با استفاده از طبقه بندی معروف مایلز و اسنو از استراتژی های تدافعی، تحلیل گر و اکتشافی ، مورد بررسی قرار می دهد. ویژگی های سنتی پیشین برای این استراتژی های کسب و کاری با استفاده از اندازه گیری ها و معیارهای استراتژی های کسب و کار  ونکاترمن  (1989) توسعه یافته است. ویژگی های تئوری استراتژی IS در چهار نوع سیستم ، سیستم های عملیاتی پشتیبانی، سیستم های اطلاعاتی بازار، سیستم های حمایت گر تصمیمات استراتژیکی و سیستم های درون سازمانی توسعه یافته است.


Several implications and contributions of this paper may be identified. First, the empirical support for Hy potheses 1, 3, and 4 lends further support to the ar gument that alignment between business and IS strat egies improves business performance. The paper suggests that alignment between business strategy and IS strategy is associated with the company's business success. This implies that alignment is more important than we could conclude by only examining the rela tionship between alignment and IS success. This also suggests to practitioners that it is not enough to simply monitor the level of IT investment within an organi zation (e.g., by using industry-specific benchmark data) but that it is necessary also to understand and monitor the nature of this investment (e.g., the kinds of systems). In Table 2, we identified the kinds of sys tems that would be appropriate for Defenders, Ana lyzers, and Prospectors and found support for these expectations for Analyzers and Prospectors. 


چندین مفهوم و مشارکت از این مقاله ممکن است مشخص شده است. نخست، حمایت تجربی برای فرضیه های 1 و 3 و 4 حمایت بیشتری برای ترازمندی بوجود می آورد که ترازمندی بین کسب و کار و استراتژی های IS باعث بهبود عملکرد کسب و کار می شود. مقاله پیشنهاد می دهد که ترازمندی بین استراتژی کسب و کار و استراتژی IS با موفقیت کسب و کار شرکت در ارتباط است. این بدان معنی است که ترازمهمت تر است از اینکه ما بتوانیم تنها با بررسی روابط بین ترازمندی و استراتژی IS نتیجه بگیریم. این همچنین به دست اندرکاران پیشنهاد می کند که این برای نظارت ساده سطوح سرمایه گذاری ITدر سازمان کافی نمی باشد(برای مثال برای داده های معیار محک صنعت خاص) اما همچنین ضروری است که ماهیت این سرمایه گذاری را بفهمیم و نظارت کنیم (برای مثال انواع سیستم). در جدول 2، ما انواع سیستم هایی را می شناسیم که برای مدافعان، آینده سازان و تحلیل گران مناسب هستند و پشتیبانی برای این انتظارات از تحلیل گر و آینده نگر را می شناسیم.