ترجمه آماده مقاله "Entrepreneurial activity and regional competitiveness: evidence from European entrepreneurial universities"


عنوان مقاله به فارسی "فعالیت کارآفرینی و رقابت پذیری منطقه ای: شواهدی از دانشگاه های کارآفرینی اروپا"


نویسندگان: Maribel Guerrero • David Urbano • Alain Fayolle


ژورنال J Technol Transf سال 2016


قیمت مقطوع: 10  هزار تومان


توجه داشته باشید، در صورتی که ترجمه را خریداری فرمودید، انتشار آن در اینترنت و فضاهای مجازی حرام است. لطفا به کار ترجمه احترام بگذارید.


فهرست مطالب


1 Introduction


2 Entrepreneurial university activity and regional competitiveness


2.1 Institutional perspective


2.2 Endogenous growth perspective


2.3 Proposed conceptual framework


3 Methodology


3.1 Sample


3.2 Variables


4 Results and discussion


5 Conclusions


مقاله لاتین 27 صفحه 


ترجمه مقاله 22 صفحه

بخش ترجمه مقالات مدیریت تکنولوژی

لینک دانلود مقاله  


Abstract The interesting relationship between entrepreneurial activity and regional

competitiveness has been a major focus of academics, university managers, and policy

makers during the past decades—in particular the role of institutions in the establishment

of political, social, and economic rules-. For example, since the enactment of the US Bayh–

Dole Act more than 30 years ago, many American cities and regions are increasingly

viewing universities as potential engines of economic growth. In these new socioeconomic

scenarios, the role of entrepreneurial universities is not only generates/transfers knowledge

but also contributes/provides leadership for the creation of entrepreneurial thinking,

actions, and institutions. Previous studies have shown the university’s role in economic

development, but no empirical study has analyzed the entrepreneurial activity generated by

university students per university at the country/regional level of analysis. The purpose of

this paper is to explore the impact of the university’s entrepreneurial activity on regional

competitiveness. Adopting the institutional economics and the endogenous growth

approaches, a proposed conceptual framework was developed and tested with structural

equation modeling using data from 102 universities located in 56 NUTS II of 12 European

countries. Our results evidenced that informal factors (e.g., attitudes, role models) have a

higher influence on university entrepreneurial activity than formal factors (e.g., support

measures, education and training). Our results also evidenced a higher contribution of

universities on regional competitiveness, in particular, when we used social measures

(talent human capital) instead economic measures (GDP per capita).


چکیده

رابطه جالب بین فعالیت کارآفرینی و رقابت پذیری منطقه ای مورد توجه جدی دانشگاهیان، مدیران دانشگاه و سیاستگذاران طی دهه های گذشته بوده است، مخصوصا نقشی که سازمان ها در استقرار قواعد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داشته اند. مثلا، از زمان اجرای قانون بای-دال امریکا طی 30 سال قبل، بسیاری از شهرها و مناطق امریکا، دانشگاه ها را به عنوان موتورهای بالقوه رشد اقتصادی درنظر گرفتند. در این سناریوهای جدید اجتماعی-اقتصادی، نقش دانشگاه های کارآفرینی فقط ایجاد و انتقال دانش نیست بلکه رهبری لازم برای ایجاد تفکر کارآفرینی، اقدامات و موسسات را فراهم می کنند. مطالعات قبلی نقش دانشگاه در توسعه اقتصادی را نشان داده اند اما هیچ مطالعه تجربی به آنالیز فعالیت کارآفرینی که توسط دانشجویان دانشگاه در سطح آنالیز کشوری/منطقه ای نپرداخته است. هدف این مقاله، بررسی تاثیر فعالیت کارآفرینی دانشگاه بر رقابت پذیری منطقه ای است. با استفاده از اقتصاد سازمانی و رویکردهای رشد درونی، چارچوب مفهومی پیشنهادی با مدلسازی معادله ساختاری با استفاده از داده های 102 دانشگاه در 56 NUTS II در 12 کشور اروپایی ایجاد شد. نتایج ما نشان دادند که عوامل غیررسمی (نگرش ها، مدل های نقش) تاثیر بیشتری بر فعالیت کارآفرینی دانشگاه دارند تا عوامل رسمی (تدابیر پشتیبانی، آموزش و تحصیل). نتایج ما مشارکت بیشتر دانشگاه ها در رقابت پذیری منطقه ای را نشان دادند، مخصوصا وقتی که از تدابیر اجتماعی (استعداد-سرمایه انسانی) بجای تدابیر اقتصادی (GDP سرانه) استفاده کردیم.

کلیدواژه ها: فعالیت کارآفرینی، اقتصاد نهادی؛ رشد اقتصادی درونزاد؛ رقابت پذیری منطقه ای؛ دانشگاه های کارآفرین؛ اروپا؛


هدف این مقاله، بررسی تاثیر فعالیت کارآفرینی دانشگاهی بر رقابت پذیری منطقه ای است. مخصوصا دو هدف تحقیق تخصصی ما برای درک موارد زیر هستند: 1) تاثیر عوامل محیطی دانشگاه بر ایجاد فعالیت کارآفرینی دانشجویان دانشگاه و 2) مشارکت فعالیت کارآفرینی دانشجویان بر رقابت پذیری منطقه ای. براساس رویکردهای اقتصاد نهادی و رشد درونزاد، یک مدل نظری پیشنهاد شده است تا به اهداف تحقیق برسیم. ما یک پایگاه داده غنی ساختیم و اطلاعات را از منابع مختلف مانند پروژه GUESS، پروژه EUMIDA، آمار منطقه ای یوروستات، وب سایت های دانشگاه و شاخص رقابت پذیری منطقه ای اتحادیه اروپایی به دست آوردیم. با نمونه ای متشکل از 102 دانشگاه که در 526 NUTS II در 12 کشور اروپایی قرار گرفته اند، مدل پیشنهادی را با استفاده از مدلسازی معادله ساختاری (SEM) آزمایش کردیم.


دیدگاه رشد درونزاد

اودرش و همکاران (2012) معتقدند که تصمیم گیری در مورد محل شرکت مبتنی بر هزینه دسترسی به بازار، فرصتهای رشد و کیفیت/هزینه ورودی ها در هر محل است. به عبارت دیگر، شرکت ها محل خود را براساس ارزیابی رقابت پذیربودن منطقه ای انتخاب می کنند. مطالعات قبلی در این زمینه نشان می دهند که فعالیت کارآفرینی، محیط گسترده تری در جایی دارد که سرمایه گذاری روی دانش جدید نسبتا زیاد است و جوامع کارآفرینی را می شناسد (اوردش و همکاران 2008).

بعد از رکود اقتصادی جهانی، چندین محدودیت منبع و شرایط غیرقابل پیش بینی باعث ایجاد چالش های معنی داری برای بقای سازمانی می شود. در این سناریو، دانشگاه های کارآفرینی با چالش های قوی روبرو می شوند: نرخهای زیاد بیکاری، کاهش بودجه های آموزش، کاهش تقاضای مطالعات آموزش عالی و غیره. همچنین نیاز به تعاملات بین نهادها و دیگر سهامداران در منطقه دارد تا ظرفیت کارآفرینی و تاثیر اقتصادی دانشگاه ها را ایجاد کند. بنابراین، براساس نتایج ما، تاثیرات اصلی مدیران دانشگاه هم ارتباطات آزاد و مشارکت با عوامل مخلف دخیل در نوآوری و اقدامات کارآفرینی در مناطق آنها دارد و تلاش می کنند با هم کار کنند تا محیط‌های کافی را پیکربندی کنند که جهت آنها به سمت پایداری و نقش های خاص در توسعه منطقه ای است. آنها نیاز به شناسایی ارتباط کارآفرین تر شدن و رقابتی شدن دارند.