ترجمه مقاله لاتین

An Empirical Assessment of Interactive Use of Performance Measurement System, Organizational Learning and Firm Performance

ارزیابی تجربی کاربرد متقابل اسیستم سنجش عملکرد ، یادگیری سازمانی و عملکرد شرکتی

مجله و سال انتشار

GSTF Journal on Business Review (GBR) Vol.3 No.2, March 2014

کلمات کلیدی

firm performance, interactive use of

PMS, organizational learning, and service sector

عملکرد شرکتی، کاربرد متقابل PMS، یادگری سازمانی و بخش خدمات

قیمت  : 10 هزار تومان

 

لطفا از نشر این ترجمه در فضای مجازی و اینترنت جدا خودداری کنید. انتشار آن حرام است. از اینکه به مترجم احترام می‌گذارید ممنونم


لینک دانلود مقاله An Empirical Assessment of Interactive Use of Performance Measurement System, Organizational Learning and Firm Performance که  به فارسی ترجمه شده است



محققان در حسابداری مدیریت نشان داده اند که یادگیری سازمانی نقش برجسته ای در رسیدن به اهداف سازمانی بازی می کنند (Chenhall, 2005; Henri, 2006b; Kloot, 1997; Widener, 2007). برای مثال، Chenhall’s (2005) شرکت های تولیدی استرالیا را بررسی کرد مطالعه کرد و با توجه به آن تایید کرد که با استفاده از سیستم سنجش عملکرد استراتژیک یکپارچه، یادگیری سازمانی کمک مثبتی به مزیت رقابتی پایدار می کند. علاوه بر این، سایمون (1995) در کتاب خود،توضیح می دهد که کاربرد متقابل سیستم کنترل مدیریت انگیزه اعضای سازمانی را برمی انگیزد تا به یادگیری تشویق شوند که این منجر به بهبود عملکرد سازمانی می گردد. با این حال، مشابه با ایده ی Bisbe & Otley (2004)، به نظر می رسد که سایمون (1995)اثر یادگیری سازمانی کاربرد متقابل PMS و تاثیرش بر عملکرد شرکتی را به روشنی توضیح نداده است. بنابراین هدف از این مطالعه بررسی نقش یادگیری سازمانی بعنوان یک اثر میانجی گر  و واسطه ای ار رابطه بین کاربرد متقابل PMS و عملکرد شرکتی است.

یادگیری سازمانی یعنی "روند بهبود اقدامات از طریق درک و دانش بهتر" (Fiol & Lyles, 1985, p. 803). Kloot (1997) اظهار داشت که یادگیری سازمانی، فرایند شناسایی مشکلات و تعیین راه حل مناسب است و همچنین اینکه چگونه یک شرکت قادر است به تغییرات در محیط یک کسب و کار پاسخ دهد. این فرایند فرصت هایی را برای بهبود عملکرد سازمانی فراهم می آورد (Huber, 1991; López, José, & Ordás, 2005). یکی از مزایای کلیدی یادگیری بهبود آینده است. یک شرکت بدون یادگیری مستمر با مشکلاتی در رقابت با رقبای خود مواجه خواهد شد. چندین محقق توافق کرده اند که یادگیری سازمانی برای سازمان ضروری است تا مزیت رقابتی خود را حفظ کند (Ireland, Hitt, & Sirmon, 2003; Kloot, 1997; Lópezet al., 2005; Sinkula, 1994; Slater & Narver, 1995).به عبارت دیگر، هر چقدر یک سازمان فشرده تر یاد بگیرد،سازمانی موثر تر در دستیابی به رقابت طولانی مدت است که به نوبه خود باعث می شود سازمان نسبت به رقبای خود سریع تر رشد کند (De Geus, 1988; Pablos & Lytras, 2008).

همچنین محققان دیگر ادعا می کنند که یادگیری فرایندی برای بهبود بهره وری و سودآوری است (Balasubramanian &Lieberman, 2010).

با توجه به بررسی نظر سنجی 69 پاسخ دهنده متوجه شدیم که یادگیری سازمانی از طریق کاربرد تعاملی PMS تاثیری بر بهبود عملکرد سازمانی ندارد. با این حال کاربرد تعاملی PMS تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد شرکتی دارد. نتیجه این تحقیق در تضاد با فرضیات پژوهش است. همان طور که می دانیم یادگیری سازمانی در بخش خدمات که در آن محصول و خدمات ناملموس هستند، یک نکته کلیدی و ضروری است. علاوه بر این یادگیری سازمانی به افراد کمک می کند تا مهارت ها و دانش خود را برای ارائه یک خدمات با کیفیت بالاتر به مشتریان بهبود بخشند. با این حال اگر ما بر مطالعات قبلی تکیه کنیم که ادعا می کردند عامل و فاکتور ضروری برای ارائه خدمت با کیفیت بالاتر ، کارمندان هستند، چرا که کارمندان تعامل مستقیمی با مشتریان دارند، این در مورد مدیران و مدیران ارشد صدق نمی کند.

Similar to Bisbe & Otley’s (2004)

critique of Simon’s study regarding to the role of

innovation for the improvement of firm performance

using interactive use of performance measurement

system (PMS), we also found that Simons (1995) did

not clearly mention the role of organizational learning

in the relationship between interactive use of PMS and

firm performance. Thus, this study attempts to

investigate the extent to which interactive use of

performance measurement systems enables to enhance

firm performance through organizational learning.

This study was a self-administrated survey of 69

respondents from service organizations listed in the

Indonesian stock exchange. Analysing data using

SmartPLS, we found that interactive use of PMS has

no indirect effect on the enhancement of firm

performance through organizational leaning rather

than direct effect to firm performance. This study

provides at least two contributions. First, this study

clarifies Simon’s argument regarding to the role of

organizational learning as mediator effect of interactive

used of PMS and firm performance. Second, this study

adds to the literature in management accounting of

studies in the service organizations because numerous

authors state that there is a dearth of study in the

service sector.


Organizational learning means ‘the process of

improving actions through better knowledge and

understanding’ (Fiol & Lyles, 1985, p. 803). Kloot

(1997) stated that organizational learning is a

process of identifying problems and determining the

appropriate solution as well as how the company is

enabled to respond to the changes in a business

environment. This process provides opportunities to

improve the organizational performance (Huber,

1991; López, José, & Ordás, 2005). A key benefit of

learning is an improvement in the future; without

continuous learning a company will face difficulties

in competing with its rivals. Numerous scholars

agreed that organizational learning is essential for an

organization to sustain competitive advantage

(Ireland, Hitt, & Sirmon, 2003; Kloot, 1997; López

et al., 2005; Sinkula, 1994; Slater & Narver, 1995).

In other words, the more intensive an organization

learns, the more effective the organization is in

achieving long-term competitiveness that in turn

leads the organization to becoming faster than its

competitors (De Geus, 1988; Pablos & Lytras,

2008).