ترجمه مقاله لاتین Research orientation and agglomeration: ?Can every region become aSilicon Valley

ترجمه مقاله لاتین

Research orientation and agglomeration:

?Can every region become aSilicon Valley

گرایش و تراکم تحقیق: هر منطقه می تواند تبدیل به وادی سیلیکنی شود؟

مجله و سال

Technovation 2015

کلمات کلیدی:

Regional innovation systems

Research orientation

Pasteur's Quadrant

Agglomeration effects

Context-sensitivepolicy

قیمت مقطوع : 20 هزار تومان

 

لطفا از نشر این ترجمه در فضای مجازی و اینترنت جدا خودداری کنید. انتشار آن حرام است. از اینکه به مترجم احترام می‌گذارید ممنونم

09017614595

لینک دانلود مقالات آماده مدیریت تکنولوژی


نه تنها گزارش های موفقت آمیز وادی سیلیکنی بلکه گزارش های غیر موفق نیز می توانند سیاست بخش نوآوری را مطلع کنند. به منظور ارائه یک معیار برای سیستم های نوآوری منطقه ای ما هر دو گزارش موفقیت آمیز و غیر موفق را مقایسه می کنیم. سیستم های نوآوری منطقه ای  به دلیل اینکه فرآیند های توسعه داری مسیر وابسته هستند، با نیازهای ساختاری و کاربردی تفاوت دارند. پیشنهاد می دهیم که مناطق مسیر توسعه از الگوهای تراکم و جهت گیری تحقیقات پدیدار می شوند. بر این اساس،  ما یک نوع شناسی از جمله (1) الگوهای تراکمشان ( هر دو نوع ماریون و جیکوبز[1]) و (2) درجه ای که محققانشان عمدتاً متمایل به دست آوردن درک اساسی و پرداختن به ملاحظات استفاده هستند. ما اطلاعات کمی و کیفی 63 منطقه اروپا را برای دسته بندی آنها با توجه به جهت گیری تحقیق و تراکم در هم آمیختیم. ما از این نوع شناسی و و اطلاعت اساسی کمی اقتصادی استفاده کردیم برای اینکه ببین چگونه مناطق موفق و غیر موفق تقسیم شده اند. نتایج ما شامل درک بهتر از چگونگی بهم آمیختن الگوهای تراکم با گرایش تحقیقی می شود که سیاست های حساس به متن را هدایت می کند.


انواع تراکم جغرافیای مختلف باعث به وجود آمدن اثرات جانبی مختلف می شود، مانند سرریز شدن دانش و ادغام بازار کار و بر پویای شبکه های نوآوری منطقه ای تأثیر می گذارد. دو مفهوم غالب از آثار جانبی پویا نظریه ی مارشال آرمو رومر[1] و نظریه ی اثرات جانبی تراکم جاکوبز می باشند. الگوی پراکندگی و اثرات جانبی یک ابزار مهم برای زمینه سیتم های نوآوری منطقه ی هستند. به طور طبیعی، اثرات جانبی پویا نتیجه منحصر به فرد انباشتن اطلاعات کوتاه مدت در طول زمان  می باشد که فرصتهای آینده برای توسعه را فراهم می کند.

مثال های جالب دیگری وجود دارد. در راه های متفاوت، برلین در آلمان و گروننیگن در هلند، دارای گرایش تحقیق نوع بور هستند. برلین یک منطقه شهری و دارای مناطق متنوع می باشد. و  در تراکم نوع جاکوبز نقشه گذاری شده است. گروننیگن کمتر وقف سازمانهای تحقیقاتی شده است. بیشتر تحقیقات آن توسط یک دانشگاه انجام می شود که نگران شرکت نکردن هیچ صنعتی نیست. این منطقه با تمرکز شرکتهای استخراج گاز طبیعی مشخص شده است که آنرا به قرار گرفتن در منطقه ی نوع ام آر آی هدایت می کند. به طور متوسط تمرکز در تحقیقات پایه و تحقیقات بازار محور به سختی صورت می گیرد. 



[1] . Marshall-Ar- row-Romer




[1] . MAR or Jacobs’ type