ترجمه مقاله آماده RELATIONSHIP BETWEEN MISSION STATEMENT AND COMPANY PERFORMANCE

رابطه میان بیانیه ماموریت و عملکرد شرکتی

سال انتشار 2012

کلمات کلیدی

company mission, mission statement, company performance.

علمکرد شرکتی، بیانیه ماموریت، ماموریت شرکت

قیمت مقطوع : 6 هزار تومان

 

لطفا از نشر این ترجمه در فضای مجازی و اینترنت جدا خودداری کنید. انتشار آن حرام است. از اینکه به مترجم احترام می‌گذارید ممنونم


لینک دانلود مقاله لاتین 



چکیده

بیانیه ماموریت یک ابزار مدیریتی است که قدرت هدایت رفتار در یک سازمان را دارد. سوال مهمی که ما می توانیم بپرسیم این است که آیا وجود یک بیانیه ماموریت با عملکرد شرکت در ارتباط است یا خیر. یافته های مطالعات مختلف حاکی از این است که این ارتباط بسیار قطعی نیست. تحقیق ما براساس یک نمونه 394 شرکت اسلووینایی  است که ما رابطه بین وجود بیانیه ماموریت از یک طرف و اقدامات مختلف اجرایی شرکت از سوی دیگر را بررسی کردیم. ما متوجه شدیم که ارزش افزوده شده به ازای هر کارگر (VAE) بعنوان تنها معیار عملکرد در ارتباط با وجود یا عدم وجود بیانیه ماموریت است.

کلمات کلیدی: ماموریت شرکت، بیانیه ماموریت، عملکرد شرکت


1-   مقدمه

مدیران بیانه ماموریت را بعنوان یکی از مهم ترین ابزار مدیریتی (Bart و همکاران 2001، Bartkusو همکاران 2000) در نظر می گیرند. آنها بر این عقیده هستند که آن، اجرای استراتژی را متمرکز کرده و تشویق می کند، جو و ارتباطات داخلی و خارجی سازمان را بهتر کرده و مدیریت و رهبری را در یک شرکت بهبود می بخشد(Musek Lešnik, 2008; Stallworth Williams, 2008).  علیرغم انتظارات بزرگ مدیران و محققان در مورد اثرات ممکن بیانیه ماموریت، در تحقیاقتی که بر روی بررسی رابطه بین عملکرد شرکت و وجود بیانیه ماموریت در شرکت تمرکز کردند، بسیاری سردرگمی و حتی تناقضاتی وجود دارد.

در این مقاله ما در ابتدا بیانیه ماموریت و نقش مورد انتظارش در سازمان را تعریف می کنیم و سپس اقدامات کلیدی از عملکرد مالی شرکت را توصیف می کنیم. در قسمت آزمایش مقاله، ما یافته های تحقیق های کمی خود را  ارائه می کنیم که بر روی بیانه ماموریت شرکت های اسلوانی متمرکز کرده ایم.  از آنجایی که کشور اسلوانی یک کشور اروپای مرکزی و عضو اتحادیه اروپا (EU) و اتحادیه پولی اروپا با یک سطح متوسط از موفقیت ها می باشد، به نظر می رسد انتخاب مناسبی برای تحقیق ما باشد.

برخی از مطالعاتی که بروی روند بیانیه های ماموریت یا ارتباطات و ایجاد اجزای آنها متمرکز شده اند، اهمیت و تاثیر بحث های عمومی شرکت را در مورد مسائل اساسی شرکت بر روی علمکرد آن ، و ارتباط بین هویت شرکت و بازتات آن در مورد عملکرد آینده، تایید کرده اند (Bart, 1997; Bart & Baetz, 1998; Bart et al., 2001; Kantabutra & Avery, 2002).  مطالعات انجام شده توسط Deloitte & Touche (Marzec, 2007) نشان داد که شرکت هایی که  استراتژی های کسب و کار شان را ارتباط می دهند، به طور متوسط 43% رشد بازار بالاتری دارند نسبت به آنهایی که استراتژی هایشان را به یکدیگر مرتبط نمی کنند. مطالعه گالوپ (Marzec, 2007) اشاره می کند که شرکت هایی که به کارکنانشان بینش به مسائل سازمانی کلیدی ارائه می کنند، ارزش بازار خودشان را به طور متوسط تقریبا 5% بهبود می دهند، علاوه بر این مطالعه انجام شده توسط واس و همکاران (2006) اشاره می کند که عدم قطعیت یا اختلاف نظر در مورد مسائل اساسی شرکت به درآمد شخصی کمتر و نتایج فروش ضعیف تری منجر می شود.

Abstract:

Mission statement is a managerial tool which has the power of directing the behaviour in a

company. The important question we can ask is whether the existence of a mission statement

is associated with company performance or not. Findings of different studies exploring this

relationship are not very conclusive. In our research based on a sample of 394 Slovenian

companies we explore the relationship between the existence of a mission statement on one

side, and different measures of company performance on the other. We recognised value

added per employee (VAE) as the only performance measure associated with existence or

non-existence of a mission statement.

Keywords: company mission, mission statement, company performance.

In our study we recognise statistically significant difference between the companies with

implicitly or explicitly stated missions and companies without them with the regard to only

one measure of a company performance – VAE. All other relationships between the existence

of mission statement and other measures of company performance (ROA, ROE, δR) are weak

and statistically non-significant. This is quite an important recognition since many opposing

findings may be found in the literature on this topic. VAE is a key performance measure

related to interests of many company’s stakeholders. Namely, a company not only plays an

important role in generating profits, which are in interest of the owners, but also has an

important social role (Buležan, 2008). Growth in VAE is an evidence of a company

concerned for the welfare of a society. Only a successful company is able to provide jobs to

people, the country to pay benefits, and equity investors and lenders will allow the award of

the risks associated with their investments in the company. On the bases of our research, we

can conclude that the development and the existence of a mission statement and its

communication across and beyond companies’ borders might lead to increase of VAE in a

company and through this also to important social benefits