ترجمه مقاله لاتین
An Empirical Assessment of Interactive Use of Performance Measurement System, Organizational Learning and Firm Performance
ارزیابی تجربی کاربرد متقابل اسیستم سنجش عملکرد ، یادگیری سازمانی و عملکرد شرکتی
مجله و سال انتشار
GSTF Journal on Business Review (GBR) Vol.3 No.2, March 2014
کلمات کلیدی
firm performance, interactive use of
PMS, organizational learning, and service sector
عملکرد شرکتی، کاربرد متقابل PMS، یادگری سازمانی و بخش خدمات
قیمت : 10 هزار تومان
لطفا از نشر این ترجمه در فضای مجازی و اینترنت جدا خودداری کنید. انتشار آن حرام است. از اینکه به مترجم احترام میگذارید ممنونم
محققان در حسابداری مدیریت نشان داده اند که یادگیری سازمانی نقش برجسته ای در رسیدن به اهداف سازمانی بازی می کنند (Chenhall, 2005; Henri, 2006b; Kloot, 1997; Widener, 2007). برای مثال، Chenhall’s (2005) شرکت های تولیدی استرالیا را بررسی کرد مطالعه کرد و با توجه به آن تایید کرد که با استفاده از سیستم سنجش عملکرد استراتژیک یکپارچه، یادگیری سازمانی کمک مثبتی به مزیت رقابتی پایدار می کند. علاوه بر این، سایمون (1995) در کتاب خود،توضیح می دهد که کاربرد متقابل سیستم کنترل مدیریت انگیزه اعضای سازمانی را برمی انگیزد تا به یادگیری تشویق شوند که این منجر به بهبود عملکرد سازمانی می گردد. با این حال، مشابه با ایده ی Bisbe & Otley (2004)، به نظر می رسد که سایمون (1995)اثر یادگیری سازمانی کاربرد متقابل PMS و تاثیرش بر عملکرد شرکتی را به روشنی توضیح نداده است. بنابراین هدف از این مطالعه بررسی نقش یادگیری سازمانی بعنوان یک اثر میانجی گر و واسطه ای ار رابطه بین کاربرد متقابل PMS و عملکرد شرکتی است.
یادگیری سازمانی یعنی "روند بهبود اقدامات از طریق درک و دانش بهتر" (Fiol & Lyles, 1985, p. 803). Kloot (1997) اظهار داشت که یادگیری سازمانی، فرایند شناسایی مشکلات و تعیین راه حل مناسب است و همچنین اینکه چگونه یک شرکت قادر است به تغییرات در محیط یک کسب و کار پاسخ دهد. این فرایند فرصت هایی را برای بهبود عملکرد سازمانی فراهم می آورد (Huber, 1991; López, José, & Ordás, 2005). یکی از مزایای کلیدی یادگیری بهبود آینده است. یک شرکت بدون یادگیری مستمر با مشکلاتی در رقابت با رقبای خود مواجه خواهد شد. چندین محقق توافق کرده اند که یادگیری سازمانی برای سازمان ضروری است تا مزیت رقابتی خود را حفظ کند (Ireland, Hitt, & Sirmon, 2003; Kloot, 1997; Lópezet al., 2005; Sinkula, 1994; Slater & Narver, 1995).به عبارت دیگر، هر چقدر یک سازمان فشرده تر یاد بگیرد،سازمانی موثر تر در دستیابی به رقابت طولانی مدت است که به نوبه خود باعث می شود سازمان نسبت به رقبای خود سریع تر رشد کند (De Geus, 1988; Pablos & Lytras, 2008).
همچنین محققان دیگر ادعا می کنند که یادگیری فرایندی برای بهبود بهره وری و سودآوری است (Balasubramanian &Lieberman, 2010).
با توجه به بررسی نظر سنجی 69 پاسخ دهنده متوجه شدیم که یادگیری سازمانی از طریق کاربرد تعاملی PMS تاثیری بر بهبود عملکرد سازمانی ندارد. با این حال کاربرد تعاملی PMS تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد شرکتی دارد. نتیجه این تحقیق در تضاد با فرضیات پژوهش است. همان طور که می دانیم یادگیری سازمانی در بخش خدمات که در آن محصول و خدمات ناملموس هستند، یک نکته کلیدی و ضروری است. علاوه بر این یادگیری سازمانی به افراد کمک می کند تا مهارت ها و دانش خود را برای ارائه یک خدمات با کیفیت بالاتر به مشتریان بهبود بخشند. با این حال اگر ما بر مطالعات قبلی تکیه کنیم که ادعا می کردند عامل و فاکتور ضروری برای ارائه خدمت با کیفیت بالاتر ، کارمندان هستند، چرا که کارمندان تعامل مستقیمی با مشتریان دارند، این در مورد مدیران و مدیران ارشد صدق نمی کند.
Similar to Bisbe & Otley’s (2004)
critique of Simon’s study regarding to the role of
innovation for the improvement of firm performance
using interactive use of performance measurement
system (PMS), we also found that Simons (1995) did
not clearly mention the role of organizational learning
in the relationship between interactive use of PMS and
firm performance. Thus, this study attempts to
investigate the extent to which interactive use of
performance measurement systems enables to enhance
firm performance through organizational learning.
This study was a self-administrated survey of 69
respondents from service organizations listed in the
Indonesian stock exchange. Analysing data using
SmartPLS, we found that interactive use of PMS has
no indirect effect on the enhancement of firm
performance through organizational leaning rather
than direct effect to firm performance. This study
provides at least two contributions. First, this study
clarifies Simon’s argument regarding to the role of
organizational learning as mediator effect of interactive
used of PMS and firm performance. Second, this study
adds to the literature in management accounting of
studies in the service organizations because numerous
authors state that there is a dearth of study in the
service sector.
Organizational learning means ‘the process of
improving actions through better knowledge and
understanding’ (Fiol & Lyles, 1985, p. 803). Kloot
(1997) stated that organizational learning is a
process of identifying problems and determining the
appropriate solution as well as how the company is
enabled to respond to the changes in a business
environment. This process provides opportunities to
improve the organizational performance (Huber,
1991; López, José, & Ordás, 2005). A key benefit of
learning is an improvement in the future; without
continuous learning a company will face difficulties
in competing with its rivals. Numerous scholars
agreed that organizational learning is essential for an
organization to sustain competitive advantage
(Ireland, Hitt, & Sirmon, 2003; Kloot, 1997; López
et al., 2005; Sinkula, 1994; Slater & Narver, 1995).
In other words, the more intensive an organization
learns, the more effective the organization is in
achieving long-term competitiveness that in turn
leads the organization to becoming faster than its
competitors (De Geus, 1988; Pablos & Lytras,
2008).