ترجمه مقاله "Computer ergonomic: Workstation layout and lighting" علم ارگونومی و کامپیوتر

ترجمه  آماده مقاله

"Computer ergonomic: Workstation layout and lighting"

علم ارگونومی و تطابق با محیط کامپیوتر

طرح روشنایی و کاری 

سال انتشار

2004 

قیمت مقطوع 3 هزار تومان

لینک دانلود مقاله لاتین که ترجمه شده است


علم ارگونومی و تطابق با محیط کامپیوتر

طرح روشنایی و کاری

معرفی

این مقاله موضوع ایمنی و سلامتی کاربر برای انجام کار و فعالیت با استفاده از یک کمپیوتر در محل کار را مورد بحث قرار می دهد.  مقاله شامل اطلاعات سودمندی برای  گروه افراد در محل کار  می باشد و ممکن است بوسیله ی بازرسان وزارت کار در انجام دادن وظیفه شان در اجرای کار ایمنی و سلامتی شغلی مورد مراجعه قرار گیرد.

جامع و قابل تعمیم

کار گسترده با کامپیوتر می تواند منجر به ناراحتی و خستگی عضلانی گردد، معمولا در عقب، بازو، شانه ها و گردن. همچنین  اگر کامپیوتر برای مدت طولانی  در وضعیت بدنی نامناسب  به کار برده شود، خطری برای آسیب های اسکلتی عضلانی وجود دارد (MSI). این خطر همچنان که شدت کار کامپیوتر افزایش می یابد، بیشتر می شود.  غالبا منبع ناراحتی و خستگی عضلانی ، وضعیت اپراتور و کاربر در هنگام  در پایان است و این وضعیت به نوبه خود به طرح تطابق کامپیوتر  و طراحی مبلمان انجام شده بر می گردد. کارها و شغل های ویژه و شدت کار نیز از فاکتورهای دیگر هستند.

اپراتورهای کامپیوتر ممکن است  ناراحتی بصری و همچنین ناراحتی و خستگی عضلانی  را تجربه کرده باشند. علائم شامل فشار چشم، سوزش چشم، تاری دید و سردرد می باشند.  طرح موقعیت قرار گرفتن کامپیوتر می تواند تقاضاهای بصری و نیز میزان روشنایی و نور را افزایش دهد.


هر میز، تحریر یا ایستاده مورد استفاده برای کار با کامپیوتر باید به اندازه کافی عمیق باشد که هر دو صفحه کلید و موس را بتوان در جلوی کاربر قرار داد. راهنمای CSA حداقل 76 سانتی متر را پیشنهاد می کند. در مواردی که فضا محدود است، استفاده از صفحات نمایش تخت یک گزینه برای فراهم سازی فضای مورد نیاز است.